You are here

Kehrer, Günter

Prof. Dr. Günter Kehrer, sociologist of religion

Günter Kehrer was born in Frankfurt am Main in 1939. He studied sociology and history in Frankfurt (Main) and Tübingen, where he received his PhD in 1965 and his habilitation in 1970. For many years he was professor of religious studies and sociology of religion at the University of Tübingen. His main fields of work were sociology of religion, recent history of religion, and new religious movements. Kehrer, one of the most renowned representatives in sociology of religion, never made a secret of his private disbelief. He is co-editor of the "Lexikon nichtchristlicher religiöser Gruppenierungen seit der Aufklärung" ("Encyclopaedia of non-Christian religious groups since the Enlightenment") and the "ZfR. Zeitschrift für Religionswissenschaft".

Publications (selection):

• Religiöser Pluralismus im Mittelalter? Besichtigung einer Epoche der europäischen Religionsgeschichte, 2007
  • Personenkult und Heiligenverehrung, (with Hans-Peter Hasenfratz and Wolfgang Speyer), 1997
  • Religion als Wahrheit und Ware, (with Wolf D. Hauschild, Hans J. Höhn, Traugott Koch and Donald Reeves), 1991
  • Neue Religiosität und säkulare Kultur, (with Reinhart Hummel and Peter Koslowski), 1988
  • Handbuch religionswissenschaftlicher Grundbegriffe /Kehrer, Günter; Kippenberg, Hans G (ed.), 1988
  • Einführung in die Religionssoziologie, 1988
  • Vor Gott sind alle gleich: soziale Gleichheit, soziale Ungleichheit unter den Religionen. - Kehrer, Günter; Cancik, Hubert, 1983
  • Organisierte Religion. 1982
  • Das Entstehen einer neuen Religion: das Beispiel der Vereinigungskirche, 1981
  • Kirchen, Sekten und der Staat: zum Problem der religiösen Toleranz, 1980
  • Zur Religionsgeschichte der Bundesrepublik Deutschland. / Kehrer, Günter; Cancik, Hubert, 1980